לא כל הפחמימות הן אותן הפחמימות

פחמימות "טובות" לעומת פחמימות "רעות"
הרבה ישראלים פונים לדיאטות עם רמת פחמימות נמוכה כדרך לשלוט על סוכר מיותר ופחמימות. ובניסיון לרדת במשקל או למנוע מחלות כמו סוכרת ולחץ דם גבוה, תשומת לב לכמות פחמימות נצרכות יכול להיות פתרון יעיל. אף על פי כן, מומחים רבים טוענים שאכילת אוכל בריא עדיפה על הגבלה בצריכת פחמימות.

לבחור פחמימות נכונות
תוכניות דיאטה פופולריות מגדירות פחמימות "רעות" כפשוטות, כמו קמח לבן, סוכר לבן, משקאות קלים וחטיפים המכילים סוכר. הפחמימות ה"טובות" הן פחמימות מורכבות, שנמצאות במאכל לא מעובד העשיר בסיבים, כמו גרעינים שלמים, לחם על בסיס של חיטה מלאה, אורז ופסטות, קטנית, ירקות ופירות. צריכת פחמימות "טובות" בדיאטה יעזור לך לצרוך את הכמויות המתאימות של סיבים תזונתיים. כסיכום אפשר להגיד שדיאטה בריאה היא לא דיאטה עם סילוק פחמימות מעיכול, אלא דיאטה הכוללת גיוון של פחמימות "טובות" כל יום למען הבריאות הטובה ביותר.

לשלוט על פחמימות בעזרת "סוכרזית"
איך אתה יכול לשלוט על כמות הפחמימות שאתה צורך בלי לוותר על המאכלים והמשקאות הטעימים האהובים עליך? להשתמש במוצרי "סוכרזית" במקום סוכר במאכל ומשקאות – זה משהו שאתה יכול לעשות בקלות כל יום. תעשה שינוי בדיאטה שלך כל יום ותשתמש ב"סוכרזית" במקום סוכר לבן כדי לשלוט על כמות הפחמימות הנצרכות. שקית אחת של "סוכרזית" אבקה כוללת פחות מגרם אחד של פחמימות. לעומת זאת, שתי כפיות סוכר לבן כוללות 8 גרם של פחמימות. תנסה/י את מד-הפחמימות שלנו כדי לשלוט על כמות הפחמימות שאתה צורך.

להלן רמזים אחרים ליכולים לעזור לך לשלוט על כמות הפחמימות הנצרכות על ידיך:

תזהר מסוכרים חסויים. אל תהיה מרומה על ידי מוצרים שמודפס עליהם "ללא סוכר." תדאגו לבדוק מה כתוב ברכיבים והאם המוצר כולל רכיבים כמו סוכרוז, פרוכטוז ועוד, שהם סוגים של סוכר.

פחמימות הן לא הדבר היחידי שצריך להביא בחשבון. בסופו של דבר, כדי לרדת במשקל, אתה צריך לצרוך פחות קלוריות מאלו שאתה שורף. לפיכך, יש להביא בחשבון את כל הקלוריות אם אתה מנסה לרדת במשקל. ריסון-עצמי על צריכת שומנים הם גם חשובים לדיאטת רזון. צמצם את צריכת שומנים שלך לפחות מ-30% של צריכת קלוריות יומית.

אל תהיה מרומה על ידי חיטה מעובדת. אם כתוב "חיטה" זאת לא אומרת באופן אוטומטי שמדובר על פחמימות "טובות". תבחר מוצרי חיטה שמסומן עליהם "גרעינים שלמים" או "חיטה שלמה" כהרכב ראשון.

תתחיל לעשות ספורט! כל אורח חיים בריא צריך לכלול פעילות גופנית. מחקרים מראים שהתעמלות לא רק עוזרת לך לרדת במשקל. היא גם מרוממת מצב רוח ורמת אנרגיה. בנוסף פעיולת גופנית עוזרת לירידת סיכון של מחלות לב, עודף משקל ובעיות בריאות אחרות.